SP in Europa:'Nederland wil minder Brussel'

1 mei 2009

SP in Europa:'Nederland wil minder Brussel'

BOXMEER - De SP sloeg donderdag in Boxmeer de eerste slag in de campagne voor de Europese verkiezingen van juni aanstaande.

Het eerste exemplaar van een megaposter waarop het getal 61,6 centraal staat. Met dat percentage wees de Nederlandse bevolking in 2005 de Europese Grondwet af.

“We willen de mensen herinneren aan het referendum over de EU-grondwet vier jaar terug. Toen zei men ‘nee’ tegen meer Brussel”, zo laat Boxmerenaar Stephan Schaminée, de nummer 12 op de europese SP-lijst weten: “Vrijwel alle politieke partijen hebben de kiezer in de steek gelaten en toch ingestemd met het Verdrag van Lissabon. Op de kaft na is dit verdrag bijna een kopie van de weggestemde EU-grondwet. Hierover kwam tot onze woede geen nieuw referendum. Dat was puur kiezersbedrog. Nederland wil minder Brussel, maar dat wordt niet gerespecteerd”. Aldus de geboren Beugenaar en vice-fractievoorzitter van de Boxmeerse SP-fractie in de gemeenteraad.

De posters zijn sinds kort in heel het land aangeplakt op de gemeentelijke verkiezingsborden die momenteel op straat verschijnen.

Primeur: SP-raadslid uit Boxmeer op EU-kieslijst
SP-Europarlementslid Kartika Liotard bezoekt Boxmeer.