Primeur: SP-raadslid uit Boxmeer op EU-kieslijst

5 april 2009

Primeur: SP-raadslid uit Boxmeer op EU-kieslijst

SP Europarlementariër Kartika Liotard naar Boxmeer

Boxmeer- Vooruitlopend op de Europese verkiezingen die op 4 juni van dit jaar gehouden worden, komt SP-europarlementiër Kartika Liotard naar Boxmeer om uitleg te geven over het Europees parlement, de verkiezingen en wat de regels uit Brussel betekenen voor Nederland en deze regio in het bijzonder.

Een primeur voor Boxmeer is dat het Boxmeerse SP-raadslid Stephan Schaminee op plaats 11 van de SP-kieslijst staat voor het Europarlement.
Kartika Liotard komt op 10 april naar Boxmeer. In de zaal van Hotel De Baronie te aan de Spoorstraat in Boxmeer zal zij van 14.00u tot 16.00u uitleg geven over o.a. Europa en de werkwijze en taken van het europees parlement. De voorzitster van de SP-afdeling Boxmeer Ria Crützen heeft het SP-parlementslid gevraagd om naar Boxmeer te komen. “We zijn heel blij dat ze tijd heeft vrijgemaakt om onze gemeente te bezoeken.” Aldus Crützen “Veel mensen beseffen onvoldoende hoeveel regels en wetten vanuit Brussel opgelegd worden, daarom is het belangrijk dat mensen zich goed laten informeren over het belang van de Europese verkiezingen.”

Reis naar Brussel

De SP-afdeling Boxmeer heeft in de afgelopen anderhalf jaar twee busreizen naar Brussel georganiseerd, vrij toegankelijk voor iedereen. Crützen “De reizen waren echt een succes, we hebben ruim 100 mensen op deze manier kennis laten maken met het Europarlement en onze SP-europarlementariërs. Mede naar aanleiding van deze bezoeken komt Brussel nu naar Boxmeer in de persoon van Kartika Liotard.

Het programma van 10 april zal er als volgt uitzien:
Voor de pauze zal Kartika Liotard met name op ingaan op Europese regels en de gevolgen daarvan op lokale situaties. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de LOG’s, de privatisering in de gezondheidszorg, het openbaar vervoer en handel tussen EU-landen.
Na de pauze komt het ouderenbeleid aan bod. Waarin onder andere gesproken zal worden over: De hoogte van de pensioengerechtigde leeftijd, Hoe veilig zijn onze pensioenen en blijft de gezondheidszorg betaalbaar?
De middag staat onder leiding van SP-tweede kamerlid Emile Roemer.

Iedereen die graag meer wil weten over deze onderwerpen is van harte welkom.

Plaats: Hotel De Baronie, Spoorstraat 74, 5831CM te Boxmeer.
Tijd: 14.00 tot 1600u.
Vrije Entree
Koffie en thee is gratis.