Een zeer geslaagde SP Ledenavond!

8 juni 2016

Een zeer geslaagde SP Ledenavond!

Afgelopen 26 mei 2016 heeft SP Boxmeer een Ledenavond georganiseerd met als speciale gasten Ron Meyer en Emile Roemer. De avond was speciaal georganiseerd om Ron beter te leren kennen. Wie is onze nieuwe partijvoorzitter? En wat is Ron zijn drijfveer? Wat kan en wil Ron betekenen voor de SP?

Op al deze vragen hebben we ruimschoots antwoord gekregen. Ron is een gedreven jonge man die een duidelijke visie heeft. Een persoon die staat voor wat hij zegt. En tot het uiterste wil gaan. Maar ook een man die naast de SP "gewoon" vader is van 2 prachtige kinderen, een grote fan is van voetbal en een sterke en lieftallige vrouw naast zich heeft staan.

Foto: Nationaal Zorgfonds / www.nationaalzorgfonds.nl
Naast Ron zijn persoonlijke verhaal heeft Ron ook zijn visie gedeeld met betrekking tot "Het Nationale Zorgfonds", een plan voor een nationale zorgverzekering welke naast de SP gesteund wordt door vele andere organisaties en prominenten (zie ook www.nationaalzorgfonds.nl).

Zorg dient voor iedereen betaalbaar te worden en vooral te blijven. Men dient niet gestraft te worden voor het ziek zijn, zoals nu gebeurd met het eigen risico. Ziek ben je tenslotte niet voor je plezier, daar kies je niet voor. Vandaar dat de SP samen met vele andere strijdt voor ''Het Nationale Zorgfonds".

Ook SP tweede kamer fractievoorzitter Emile Roemer was deze avond aanwezig om vragen over landelijke issues te beantwoorden. De vragen varieerde van: Hoe staat de SP in het vluchtelingen vraagstuk tot hoe de SP aankijkt tegen Nederland als belastingparadijs en tegen belastingontduiking en belastingontwijking.

Al met al een zeer geslaagde avond waarin de opkomst goed was en iedereen met een tevreden gevoel naar huis ging.