Boxmeer: “Wees vriendelijk voor elkaar”

13 januari 2014

Boxmeer: “Wees vriendelijk voor elkaar”

“Wees vriendelijk voor elkaar”, dat was toch wel de mooiste reactie op de vraag 'Wat zou u veranderen als u het in Nederland voor het zeggen had'.  Met deze actie stond de SP zaterdag 11 januari in het centrum van Boxmeer.

Lijsttrekker Johan Koelman en nr. 10 van de kieslijst Ron Lamers in gesprek met de Boxmeerse burgers.

De SP heeft deze actie al eens eerder gedaan en toch waren de reacties in 2014 beduidend anders dan enkele weken geleden.  Dat u allen de accijnsverhoging op brandstof/water voelt is duidelijk. Dit is meerdere malen als eerste genoemd, bijna direct gevolgd door de opmerking om dit kabinet af te schaffen. De komst van Bulgaren en Roemenen baart u zorgen voor de banen die dan niet meer beschikbaar zijn voor Nederlanders. Ook het over de schutting gooien van rijkstaken naar de gemeente baart u zorgen.

Met name de zorg moet goed op orde zijn. Uw oplossing voor exorbitante kosten van de zorg is de terugkeer van het ziekenfonds. Dit scheelt in ieder geval al een half miljard aan reclamegelden aan het eind van het jaar van verzekeraars die willen dat u overstapt!

Meer sociaal denken in plaats van economisch; geen lening voor studenten, maar behoud van de beurs om niet alleen rijken te laten studeren!

Ook plaatselijk mag er door de gemeente meer sociaal gedacht worden! De uitvoering van de zorg mag allemaal wel wat menselijker! Deze mening wordt door de SP gedeeld, we hebben al meer van dit soort signalen ontvangen!

Een uitgaansmogelijkheid voor jongeren tot 18 werd genoemd. De zondagsopenstelling kan geen goedkeuring van u krijgen. Van u hoeft dat allemaal niet, de kleine ondernemer heeft ook recht op een vrije dag. Juist om die reden heeft de SP tegen de openstelling op zondag gestemd!