Bakelgeert-Noord: Verkeer scheurt te veel!

27 november 2013

Bakelgeert-Noord: Verkeer scheurt te veel!

De SP heeft met een aantal van haar leden enkele bewoners van de wijk Bakelgeert-Noord opgezocht om te vragen wat er zoal leeft onder de bewoners. Veel mensen waren positief over hun buurt en tevreden over het wonen in Boxmeer. Toch waren er ook andere geluiden, zo hoorden we dat men hun wijk graag een stukje veiliger zouden willen zien. Er waren meerdere mensen die aangaven dat de auto’s te hard door de straat reden. “Vroeger was het hier nog een woonerf en konden we onze kinderen nog veilig op straat laten spelen. Tegenwoordig scheuren ze hier met 50 km per uur door de straten”.

Daarnaast vertelden verschillende bewoners in de Jan Sluijterstraat en de Pieter Brueghelstraat dat ze graag zouden zien dat er meer parkeerplaatsen zouden komen in de straat. Nu zijn er op een aantal plekken tuinen gemaakt op gemeentegrond. Mede hierdoor is er een tekort is aan parkeerplekken. Ook op de grote boom midden in de Jan Sluijterstraat waren aanmerkingen. De bewoners vinden het een mooie boom maar deze staat op de verkeerde plek namelijk midden op straat. Hierdoor kunnen auto’s er nauwelijks langs rijden. Ook is men bang dat de boom bij een storm een keer omwaait en dat levert zeker veel gevaar op.

Het was bij de SP-leden te merken dat de buurtbewoners het fijn vonden om te vertellen wat er leeft in hun wijk.