Hulpdienst

12 september 2018

Hulpdienst Boxmeer is met vakantie maar wel per mail bereikbaar.

Foto: SP

Vanaf vrijdag 15 september 2018 tot 8 oktober 2018 is de hulpdienst van SP Boxmeer met vakantie. U kunt ons niet per telefoon bereiken. Mocht u toch een dringend beroep willen doen op de hulpdienst van SP Boxmeer dan kunt u ons via het onderstaande kanaal altijd bereiken.
Ook al zijn wij met vakantie dat betekent niet dat wij u niet de hulp kunnen en willen bieden die u nodig heeft.

3 april 2018

Hulpdienst ziet wederom een grote toename aan hulpvragen in 2017

Foto: SP

De hulpdienst van SP Boxmeer biedt op alle vlakken hulp en
ondersteuning aan zoals, de overheid, de belastingdienst, de gemeente,
WMO zaken etc. De SP helpt mensen belangeloos.

23 januari 2017

Weer meer hulpvragen voor de SP Hulpdienst in 2016

Foto: SP
SP Boxmeer heeft in 2016 wéér meer hulpvragen gehad dan in de voorgaande jaren. Het lijkt er dus sterk op dat er het afgelopen jaar weer meer mensen in de problemen zijn gekomen. Er wordt wel geroepen dat het beter gaat met Nederland maar dat is helaas niet voor iedereen het geval.

Wat zou het toch mooi zijn als er een tijd zou komen dat alle instanties pro-actief reageren en hun clientèle zo goed zouden helpen dat er geen hulp meer van de SP Hulpdienst nodig zouden zijn. De vrees is echter dat dit er niet van zal komen.

23 februari 2016

Drukke januari-maand voor de SP Hulpdienst

De lijn van toenemende hulpvragen zet zich ook in de eerste maand van 2016 door, zo laat coördinator Theo Weenink van de SP Hulpdienst Boxmeer weten. Enkele van de vele gevallen zetten wij hier kort op een rij. Zij geven zeer beknopte opsomming en een inkijkje in de werkzaamheden van een Hulpdienstmedewerker.

“Het jaar begon met iemand die bij mij thuis aanbelde met een aantal vragen over de belastingen. We maken een afspraak en ik inventariseer de vragen. Onderwerpen die hierbij voorbij kwamen zijn onder andere Digid aanvragen, in ‘Mijn toeslagen’ het loon veranderen en een advies over alimentatie.” Er kwamen in januari overigens wel 10 belastingvragen.

14 januari 2016

SP Hulpdienst: Sterk toegenomen hulpvraag

Tijdens de raadsvergadering van 14 januari heeft de SP het jaarverslag van de SP hulpdienst aangeboden aan het college van Burgemeester en Wethouders

In 2 jaar is de hulpvraag bij de SP ruim verdubbeld. Was de toename in 2014 50%, in 2015 was dit nog eens 60% waardoor in 2 jaar de hulpvraag met 141% is TOEGENOMEN.

Er is vooral een duidelijke toename in financiële hulpvragen, waarbij belastinggerelateerde vragen en schuldhulp vragen er sterk uitspringen.

De SP Hulpdienst concludeert dan ook dat veel mensen in toenemende mate problemen hebben om rond te komen. Beknibbeling op uitkeringen en wettelijke wijzigingen voelt de burger nu pas goed in de portemonnee.

De Gelderlander - Meer Boxmerenaren doen beroep op SP-Hulpdienst

BOXMEER - Deden in 2013 ruim 100 inwoners van Boxmeer een beroep op de SP-Hulpdienst, vorig jaar waren er dat 159. Een toename van 50 procent. Dat blijkt uit het jaarverslag van de SP-Hulpdienst...

23 februari 2015

Hulpdienst SP Boxmeer - jaarverslag 2014

Afgelopen jaar hebben we 159 hulpvragen behandeld, de vragen zijn verdeeld over 5 categorieën: Zorg en Welzijn, Financiën, Wonen, Natuurbehoud / vogelbescherming en Algemeen.

We zien de hulpvraag van onze inwoners steeds meer toenemen. Afgelopen jaar vielen de meeste hulpvragen in de categorie zorg en welzijn. Vooral de veranderingen in de zorg resulteerden in een forse toename van de hulpvragen.