Theo gaat op zoek naar jeugd.

13 februari 2009

Theo gaat op zoek naar jeugd.

De jeugd krijgt dit jaar een extra impuls vanuit de afdeling om wellicht nog dit jaar tot een jeugdafdeling ROOD van de SP Boxmeer te komen.

Voormalig fractievoorzitter Theo Weenink wil graag met enkele andere (raads/ \be-stuurs)leden in contact komen met jeugd mét of zónder verhaal over de maat-schappij (voor aanmelding: zie Theo’s email elders op deze site). ‘Good old’ Theo mag dan wel grijs haar hebben, hij heeft nog de streken van een jongeling en is ook veel ‘op straat’ te vinden.

Eerst wordt begin februari de ROOD-krant en de ROOD-flyer bij de scholen uitge-deeld en wordt de jeugd gevraagd naar de problemen, waarmee zij elke dag te maken hebben, zoals de verplichte 1040 uren-norm. Oftewel de ophokplicht zoals de kippen in een kippenhok.

* Theo Weenink.
Verder komt er een gesprek met jongeren-werkers en jeugdwerkers om van hen te horen wat de politiek voor hen en daarmee dus voor de jeugd kan betekenen. Theo Weenink: “We willen met de jongeren naar Den Haag. Het was al een succes om met ze naar Brussel te reizen.

Uiteindelijk willen we komen tot een ROOD-afdeling, waardoor er van onderaf nieuw talent en nieuw rood bloed door-stroomt naar onze afdeling.”