Aftrap campagne SP Land van Cuijk

9 oktober 2021

Aftrap campagne SP Land van Cuijk

Foto: SP

In Land van Cuijk zijn over een maand herindelingsverkiezingen. Samen met SP'ers waren we vandaag in het centrum van Cuijk te vinden om in gesprek te gaan met mensen. Op 24 november mogen zij naar de stembus. De SP vindt het belangrijk dat mensen goede zorg krijgen, er genoeg betaalbare huizen zijn en mensen kunnen wonen in een veilige buurt. Ook vertelden veel mensen ons dat het afgeschafte schoolzwemmen weer terug moet komen. Ook maken veel mensen zich zorgen dat, door de herindeling, voorzieningen uit de kernen verdwijnen.

Met de lokale SP-lijsttrekker Bregje van Lieshout ging ik ook op bezoek bij de bewoners van de straat Hazeleger. We kwamen om hen een hart onder de riem te steken voor hun strijd voor beter onderhoud van hun woningen. De verhuurder doet te weinig aan de klachten, terwijl bewoners in de schimmel zitten. Dat kan niet! Daarom gaan zij door met hun strijd en de SP steunt hen.