Bewoners Hazeleger willen eindelijk duidelijkheid.

6 juli 2021

Bewoners Hazeleger willen eindelijk duidelijkheid.

Foto: Sp

De bewoners van het Hazeleger in Cuijk willen nu eindelijk af van tocht en schimmel in hun woningen. Daarom hebben ze samen met de SP Land van Cuijk het Vastgoedbedrijf vb&t uit Eindhoven verzocht om op zaterdagmorgen 10 juli om 11.00 hun eisen voor een betere woning te komen bespreken.

Fractievoorzitter Bregje van Lieshout: ‘vb&t heeft inmiddels aangekondigd aanwezig te zullen zijn. De bewoners willen nu weten wanneer die renovatie van het achterstallig onderhoud gaat gebeuren. vb&t mag dit nieuws op 10 juli zelf komen vertellen. De huurders van het Hazeleger willen weten wat het onderhoud inhoudt en of de huur niet verhoogd gaat worden’.

Het afgelopen jaar heeft de SP samen met de huurders een zwartboek opgesteld over het slechte onderhoud van de woningen aan het Hazeleger in Cuijk. Veel woningen hebben last van schimmel, slechte isolatie en slecht onderhoud van keuken en badkamer. Dit leidt tot ongezonde en soms zelfs gevaarlijke situaties in de woningen.

Deze huurwoningen (ooit sociale woningbouw) zijn de afgelopen jaren vaak door verkocht waardoor groot onderhoud achterwege is gebleven. De SP wil samen met de bewoners opkomen voor betere en veilige woningen.