SP Cuijk gaat de straat op voor meer waardering voor de zorg

19 augustus 2020

SP Cuijk gaat de straat op voor meer waardering voor de zorg

Foto: SP

Onze zorg verdient meer dan alleen applaus. Dat is de titel van de petitie die de SP is gestart en die inmiddels al honderdduizend keer is ondertekend. In Cuijk gaat de lokale afdeling de straat op om meer steun op te halen voor de petitie.
SP fractievoorzitter Bregje Van Lieshout legt uit: “De waardering voor onze zorg is nu terecht heel groot. Maar het mag niet alleen bij applaus blijven. Zorgverleners verdienen meer waardering. Met hoe meer mensen we zijn, hoe sterker we staan. De zorg heeft volop de rekening van de vorige crisis betaald. Er is toen veel bezuinigd op de zorg, veel zorgmedewerkers zijn in de afgelopen jaren ontslagen en de werkdruk en bureaucratie in de zorg zijn toegenomen.”
De SP wil dat de markt uit de zorg wordt gehaald. “Tijdens deze coronacrisis zien we dat samenwerking, en niet concurrentie, in de zorg het beste werkt. Als het nu kan dan kan het na de crisis ook!”, aldus Bregje Van Lieshout .

Ook de lonen blijven al jaren achter. De SP wil dat de rekening komt te liggen bij de grote bedrijven, en dat die ook hun eerlijke deel meebetalen aan dat wat van ons allemaal is. Bregje Van Lieshout: “Het bedrijfsleven krijgt nu miljardensteun op kosten van de samenleving. Wij kiezen voor solidariteit. We willen dat grote bedrijven hun eerlijke deel aan belasting betalen, zodat we medewerkers in onze ‘vitale’ beroepen, de zorg en alle anderen die Nederland nu draaiende houden, fatsoenlijk kunnen belonen.”

Leden van de Cuijkse SP-afdeling gaan de straat op om steun op te halen voor de petitie. Op zaterdagochtend 22 Augustus zijn wij te vinden bij de Maasburg,  van 11.00 tot 13.00 en op 29 augustus van 13:00 tot 15:00. De leden willen graag met inwoners van de gemeente in gesprek en vragen hen de petitie te ondertekenen. De petitie steunen kan ook via www.beloondehelden.nl.