Top 15 kandidaten voor de Provinciale Statenverkiezingen vandaag gekozen

1 december 2018

Top 15 kandidaten voor de Provinciale Statenverkiezingen vandaag gekozen

Foto: SP

Op zaterdag 1 december 2018, tijdens de regionale conferentie voor alle SP-afdelingen in Noord-Brabant heeft de Brabantse SP de kandidatenlijst kunnen vaststellen. Door een wijziging in de kandidaten lijst betekende dit voor alle leden op de voorlopige kandidatenlijst dat zij alle 1 plek zouden opschuiven. Na een stemronde waar ieder SP lid (behalve de kandidaten zelf) zijn of haar stem kon uitbrengen is er unaniem gekozen voor de voorgedragen kandidaten en het opschuiven van 1 plek.

Dit betekent voor SP Boxmeer dat Mariëlla van Wijnen-Heijs voor ons op plek 9 uitkomt. Een absolute plek die Mariëlla meer dan verdiend.

Een gedreven, passievolle en hardwerkend raadslid. Daarnaast bezit zij de nodige kennis op verschillende gebieden. Een aanwinst voor de Provincie Brabant.

Als lijsttrekken is SP-Statenlid Maarten Everling uit Uden gekozen voor de SP bij de Provinciale Statenverkiezingen van 20 maart 2019. Maarten is Statenlid sinds 2015 en is sinds april van dit jaar voorzitter van de SP-fractie in Noord-Brabant.

Everling: "de komende periode staan ons flinke uitdagingen te wachten op het gebied van energie, duurzaamheid en milieu. Deze uitdagingen gaan we graag op onze manier aan. Rechtvaardig en sociaal. Met deze lijst toppers gaan we daarvoor knokken!"

De top 15 van de kandidatenlijst voor de Provinciale Statenverkiezingen van 2019 ziet er als volgt uit:

01. Maarten Everling (1987,Uden)
02. Henri Swinkels (1963,Vught)
03. Willemieke Arts (1950,Eindhoven)
04. Nico Heijmans (1953,Den Bosch)
05. Nurettin Altundal (1966,Oss)
06. Irma Koopman (1962,Geldrop-Mierlo)

07. Joep van Meel (1992,Breda)
08. Wouter van der Staak (1981,Meierijstad)
09. Mariëlla van Wijnen-Heijs (1956,Boxmeer)
10. Maurice Spapens (1968,Breda)
11. Tineke Claessens (1951,Roosendaal)