Een steuntje in de rug voor de leraren in Boxmeer:

6 oktober 2017

Een steuntje in de rug voor de leraren in Boxmeer:

Foto: SP Boxmeer / SP

Afgelopen woensdag (4 oktober 2017) bracht SP Boxmeer een bezoek aan de basisscholen ''de Bakelgeert'' en ''de Bonckert'' om de leraren een steun in de rug te geven voor hun actie. De actie die een dag later zal worden gevoerd door de leraren waarin ze strijden voor een beter werkklimaat: minder grote klassen, minder werkdruk en een beter en hoger loon.

SP Boxmeer steunt met volle 100% de leraren met hun strijd. Vandaar dat wij de leraren woensdag hebben bezocht. Daarbij hebben we de kinderen niet overgeslagen, we hebben ze blij gemaakt met een ballon. Dit werd meer dan goed ontvangen. Zo goed dat we in een mum van tijd door alle ballonnen heen waren.

Foto: SP Boxmeer / SP

Tevens hebben we de leraren verrast met een heerlijke taart gemaakt door een van onze vrijwilligers. Met deze vitamines kunnen de leraren uit Boxmeer vol overgave protesteren voor veel betere werkomstandigheden: Ze verdienen het!

Foto: SP Boxmeer / SP

Op donderdag (5 oktober 2017) gingen de Boxmeerse leraren met een aantal bussen richting Den-Haag. Zo ging onze fractievoorzitter Johan Koelman mee om de leraren extra te steunen. Op het zuiderpark kwamen ruim 60.000 leraren bij elkaar om te staken. Een van de grootste stakingen die de leraren de afgelopen jaren hebben gevoerd. Want ook al kwam er op  woensdagavond (4 oktober 2017) een bericht dat de formeerde partijen nog eens een bedrag van een half miljard willen vrij maken om de werkdruk te verlagen, zijn de leraren hier niet voldoende mee geholpen. Het bedrag wat nodig is om de werkdruk te verlagen, minder grote klassen,klassenassistente te kunnen aannemen en het salaris te verhogen is ruim 1.4 miljard euro.

Foto: SP Boxmeer / SP

Als deze staking niet het gewenste bedrag van 1.4 miljard oplevert en er geen gehoor aan wordt gegeven gaan de leraren in november hoogstwaarschijnlijk 2 dagen achter elkaar het werk neer leggen.  Ook dan zal SP Boxmeer de leraren steunen!

SP Boxmeer bestuur en fractie.