SP Boxmeer blijft zich inzetten voor een referendum:

21 september 2017

SP Boxmeer blijft zich inzetten voor een referendum:

Foto: SP Boxmeer / SP

De mening van de burger zal, zeker met belangrijke en grote onderwerpen, moeten worden gehoord doormiddel van een referendum. Zo stelt SP Boxmeer.

Binnen de regio Land van Cuijk wordt er al maanden gesproken bij de verschillende gemeenten of zij samen moeten gaan en er één grote gemeente moet komen.

Vanaf het begin van de verkenning naar een herindeling of een andere vorm van samenwerking heeft  SP Boxmeer steeds de stem van de burger willen horen: Ofwel in de vorm van discussieavonden, ofwel via online platforms zoals Facebook. Maar SP Boxmeer wil een stap verder gaan: Een referendum. Gewoon simpel de vraag stellen: Voor of tegen één gemeente Land van Cuijk.

"Het Land van Cuijk" wordt nu als voorbeeld gebruikt omdat er in de komende tijd besluiten worden genomen in de diverse gemeenten van deze regio over dit onderwerp. Zo waren er afgelopen woensdag 20 september 2017 raadsvergaderingen in alle gemeenten binnen het Land van Cuijk over dit onderwerp. Tijdens de raadsvergadering in Boxmeer heeft SP Boxmeer gevraagd of er een raadgevend referendum kan worden gehouden. Zodat de burger zich kan uitspreken en dat zijn of haar stem hierin gehoord wordt.  Dit voorstel werd niet door een meerderheid van de raadsleden aangenomen.

In de aanloop naar een definitief besluit over het wel of niet tot stand komen van één gemeente Land van Cuijk blijft SP Boxmeer het belangrijk vinden om de mening van de bewoners te blijven horen. Deze wordt meegenomen bij het vormen van een standpunt. Discussieer mee door hieronder uw mening te geven of via de Facebook pagina van SP Boxmeer www.facebook.com/sp.boxmeer.1 of stuur een email naar boxmeer@sp.nl.

Namens fractie en bestuur van SP Boxmeer.