SP Boxmeer bezoekt hobbycentrum

24 januari 2016

SP Boxmeer bezoekt hobbycentrum

Wat doen mensen in hun vrije tijd? Veel mensen hebben een hobby die ze zelf uitvoeren, maar in Boxmeer kun je ook je hobby uitvoeren samen met anderen. Dit kan in het hobbycentrum.

De SP heeft een bezoek gebracht aan het hobbycentrum om te zien hoe daar (samen)gewerkt wordt. Allereerst werden we welkom geheten door een van de bestuursleden en kregen we tekst en uitleg over het hobbycentrum.
Het hobbycentrum biedt tegen de jaarlijkse contributie van 65 euro ruimte aan iedereen die wat met een hobby wil doen. Daarbij is ook de mogelijkheid gebruik te maken van de gereedschappen en de expertises van andere hobbyisten.

Het hobbycentrum is heel veelzijdig. Van boekbinden, houtbewerking, metaalbewerking tot bankdraaien of elektrotechniek. Van kunstschilderen, kleien tot koperslaan en sieraden maken iedereen helpt elkaar waar nodig. Het laatste jaar is het aantal leden sterk gestegen, waardoor nog meer dagdelen het hobbycentrum open kan zijn. Neem zelf eens een kijkje om te zien wat men daar allemaal doet.

Tijdens ons bezoek werd ons ook een knikkercomputer getoond. Dit werd direct Johan herkend en samen met de bouwer gaat hij nu een tellerweergave maken voor op het apparaat. Zo eenvoudig kun je al mee doen.

Voor meer info kijk op http://www.hobbycentrumboxmeer.nl