SP groter dan ooit bij EU-verkiezingen, in Boxmeer weer nek-aan-nek met CDA

27 mei 2014

SP groter dan ooit bij EU-verkiezingen, in Boxmeer weer nek-aan-nek met CDA

De SP heeft bij de verkiezingen voor het Europees Parlement een historische, want beste uitslag ooit geboekt én de partij is door de kiezer in Nederland de grootste op links gemaakt. SP-leider Emile Roemer: “Het politieke landschap zal hierdoor gaan veranderen.”

Evenals twee maanden gelden moest de SP in Boxmeer het CDA met een banddikte voor laten als grootste partij, namelijk drietiende procent (24,3% t.o.v. 24,0% voor de SP).

Ook Europees SP-lijsttrekker Dennis de Jong reageert blij op de voorlopige uitslag. “Ik heb de laatste dagen veel mensen gesproken die aangaven voor het eerst SP te gaan stemmen, zoals ondernemers en zelfstandigen. De SP is een aantrekkelijk alternatief geworden voor mensen die willen dat er hard gewerkt wordt in het Europees Parlement én die eurokritisch willen stemmen.”

Emile Roemer feliciteert lijsttrekker Dennis de Jong op uitslagenavond (22 mei)

Emile Roemer tot slot: “Na twee keer zoveel zetels behaald te hebben bij de gemeenteraadsverkiezingen en een verdrievoudiging van het aantal gemeenten, waarin we besturen, is dit het volgende succes dat de SP in drie maanden heeft geboekt.”