Het 'sociale' gezicht van de LOF

21 februari 2014

Het 'sociale' gezicht van de LOF

Afgelopen dinsdag sprak lijsttrekker Willy Hendriks van de LOF in het Boxmeers Weekblad over het sociale gezicht van haar partij. Dit sociale gezicht van de LOF heeft zij tijdens de afgelopen raadsvergadering van 20 februari overduidelijk getoond.

Tijdens de vergadering was er een inspreker. Met wat improvisatie kon ze in haar rolstoel achter een microfoon plaatsnemen. Hoewel geboren en getogen in Boxmeer had ze door haar handicap noodgedwongen een woning in Nijmegen aanvaard. Hoewel ze daar een huis heeft wil ze zich dolgraag weer in Boxmeer vestigen om zich weer thuis te voelen. In een motie ingediend door vier partijen werd het college gevraagd na te gaan of er voor deze mensen een geschikte woonplek te vinden is.

Mevrouw Hendriks sprak de woorden uit dat de motie in het geheel niet nodig is omdat zij met de ontwikkeling van deze woningen bezig is. ‘Mee bezig’ is niet goed genoeg wethouder. Immers, resultaten blijven uit. In plaats van het enthousiast omarmen van de motie omdat deze in het verlengde van haar beleid zou liggen, reageerde mevrouw Hendriks niet alleen verontwaardigd, maar zelfs boos. Toen een van de indieners mevrouw Hendriks er verder op wees dat zij de ontwerper van de motie de eer niet gunde voor deze sociale motie, weigerde ze de raad verder te woord te staan. Nadat de motie tekstueel aangepast was en door de hele raad gesteund werd haalde wethouder Hendriks bakzeil.

Willy Hendriks, heeft haar ware sociale gezicht overduidelijk getoond! En dan in de krant en verkiezingsstrijd verkondigen ‘dat het sociaal beleid na het vertrek van de SP uit het college niet gewijzigd zou zijn’ en dat de LOF ‘lokaal en sociaal voor iedere inwoner is’? Zo lang woorden niet worden omgezet in daden kan mevrouw Willy Hendriks het woord sociaal beter niet meer in de mond nemen. Het beleid mag volgens haar op papier dan niet zijn veranderd, maar van de uitvoering blijft weinig over.

Johan Koelman, Lijsttrekker SP Boxmeer.