Geen probleem te klein voor ROOD Boxmeer

18 februari 2014

Geen probleem te klein voor ROOD Boxmeer

Geen probleem is te klein voor ROOD Boxmeer. Met die boodschap zette een tiental SP-georiënteerde jongeren uit de gemeente Boxmeer maandagavond een flinke stap op weg naar de eerste lokale jongerenafdeling van een politieke partij in de gemeente Boxmeer.

Niet alleen politieke bestuurders zullen binnen enkele maanden kennismaken met ‘ROOD Boxmeer, jong in de SP’. Tom Lensen, Jaap van Densen en Dennis Roemer, de nummers 5 tot en met 7 op de kandidatenlijst van de SP Boxmeer, trekken de kar. Zij werden bij de start ondersteund door landelijk ROOD-voorzitter Lieke Smits en Emile Roemer.

Emile Roemer en de Boxmeerse lijsttrekker Johan Koelman luisteren aandachtig naar wat de jongeren hen te vertellen hebben.

De komende tijd steken de jongeren tussen de 14 en de 28 jaar vooral in het inventariseren van onderwerpen die de jongeren aangaan en hen bezighouden. Dat kan variëren van kluisjes op de middelbare school tot studiefinanciering. Maar ook van openbaar vervoer tot gebrek aan huurwoningen voor jonge starters in Boxmeer, maar zeker ook in Vierlingsbeek.

Voorzitter Tom Lensen van de afdeling ROOD Boxmeer in oprichting: “Wij gaan geen dikke rapporten schrijven. Elk probleem voor jongeren in onze gemeente is voor ons een uitdaging en daar zullen wij induiken. En wij weten als geen ander de weg via de social media. Maar als het zo ver is dan merken de mensen vanzelf dat wij bestaan.”