SP Boxmeer, Cuijk en Gennep op bezoek in Brussel

8 december 2012

SP Boxmeer, Cuijk en Gennep op bezoek in Brussel

Bezoek Europees ParlementDonderdag 29 november zijn wij met de SP Boxmeer, Cuijk, en Gennep naar het Europees parlement in Brussel gegaan. We gingen vanaf treinstation in Boxmeer met de SP bus naar Brussel. Na de twee uur durende reis kwamen we aan in Brussel. We werden ontvangen door SP fractie medewerker Niels Jongerius, hij was onze gids voor de dag.

We gingen naar het Spinelli gebouw en kregen informatie over hoe het in Brussel er aan toe gaat en wat de SP er doet, ook werden ons de medewerkers van de SP fractie voor gesteld. We kregen ook nog een klein presentje, de Europese SP mok. Hierna gingen we naar de kantine voor bezoekers, een hele grote ruimte met een keuze die je in menig restaurant nog niet krijgt. Na het eten kregen we uitleg over de Europese unie van Dennis de Jong, de SP Europarlementariër.

Hierna zijn we naar het parlementarium geweest, het gratis museum van de Europese gemeenschap over het ontstaan ervan, met een café. Ik had letterlijk te weinig tijd, omdat het museum zoveel informatie bevat. Er was voor ons ook nog een rondleiding geregeld van over lobbyisten, wat heel interessant was. Helaas was de rondleiding iets ingekort, omdat we het allen erg koud hadden.

We zijn nog gaan eten bij een Italiaans restaurantje. Toen gingen we weer naar huis. Ik vond het een leuke, interessante en leerzame dag. Ik weet nu hoe belangrijk het is dat er gestemd wordt met de Europese verkiezingen en ik ben er trots op hoe goed en eerlijk de SP aan het werk is in Brussel.

Job Verwaaij

Bezoek Europees Parlement