Winfried Bosters neemt afscheid van de raad

12 oktober 2012

Winfried Bosters neemt afscheid van de raad

Winfried BostersWinfried Bosters heeft op donderdagavond 11 oktober afscheid genomen van de raad. Theo Weenink, plaatsvervangend fractie-voorzitter, bedankte hem voor zijn inzet van 6 jaar raadslid en vier jaar fractie-voorzitterschap voor de SP in Boxmeer. Theo hield zijn speech op persoonlijke en ludieke wijze. De speech is hieronder te lezen.

Winfried,

Dat ik hier naast je blijf zitten voor deze toespraak heeft een reden: Ik wil mijn medemens en zeker mijn mederaadslid en partijgenoot niet vanaf een afstand toespreken. Dat sluit bovendien aan bij zoals jijzelf als mens in elkaar zit. Daarover dadelijk nog iets.

Winfried, bij de verkiezingen op 7 maart 2006 kwam jij in de gemeenteraad, maar je was daarvoor natuurlijk al langer actief voor onze club. Je kwam als nummer vijf van onze zes raadsleden binnen en stond helemaal startklaar voor het raadswerk.

Destijds lagen je interesses en ambities bij ruimte, waarmee je dan ook enthousiast aan de slag ging.
Jouw kwaliteiten kwamen al gauw aan de oppervlakte en dat resulteerde in december 2008 dan ook al in het bekleden van de functie van fractievoorzitter. Een stokje dat je energiek van mij overnam.

Naast het zogenoemde ‘echte politieke werk’ heb je als SP-raadslid tal van bezoeken gebracht bij inwoners en organisaties. Direct contact met de mensen met een groot luisterend oor. En daarmee ben ik weer even terug bij de mens Winfried Bosters, die het liefst één op één contact heeft met de mensen, met zijn medeburgers. Een SP’er pur sang derhalve. Je groeide zienderogen en je deed je politiek werk met veel plezier.

Echter, het voorbije anderhalf hebben behalve politiek óók privé en qua werk een behoorlijke wissel op jouw persoon getrokken. Zelfs zó veel dat je begrijpelijkerwijs nu je werk, maar vooral je privé voor laat gaan. Alle respect daarvoor.

Maar je gaat voor de SP Boxmeer niet verloren en zult in de tweede linie een actieve rol blijven vervullen bij de SP-Hulpdienst. Daarmee behouden wij een actief lid.

Wat ons als fractie en gemeenteraad rest is de herinnering aan jouw politieke bevlogenheid en idealisme en bovenal jouw strijd tegen onrecht. Want daar kun je echt niet tegen en dat vormt ook de basis van jouw activiteiten.

Winfried, enorm bedankt voor jouw inzet voor de SP Boxmeer in het algemeen en voor de gemeente Boxmeer en het land van Cuijk in het bijzonder.

Het ga je goed kameraad!!!