Wat ze ook beweren, Roemer kan regeren!

2 september 2012

Wat ze ook beweren, Roemer kan regeren!

NU SPZaterdag 1 september was de SP campagne karavaan in het centrum van Boxmeer en was Boxmeer wereldnieuws. Het centrum was omgetoverd tot een groots SP feest, de straten waren versierd met SP-ballonnen en SP-posters met onze Emile erop. Op onze eigen plek in het centrum stonden we met het SP-ijspaleis gratis tomatenijs uit te delen en folders en verkiezingsprogramma’s. In de tussentijd was de nationale en internationale pers uit de hele wereld (waaronder de BBC, Reuters en zelfs een Japanse persploeg) zich aan het verzamelen in het cultureel centrum de Weijer.

Nationale en internationale pers belagen Emile Roemer

Net na 13.00 uur arriveerde Emile Roemer met het landelijke SP-team in het centrum, waar hij meteen belaagd werd door tientallen journalisten. Het was een groot spektakel (bekijk de YouTube video’s voor een impressie). Nadat Emile met moeite bij de microfoon kon komen, hield hij een korte toespraak: “Wij gaan rechts niet aan een meerderheid helpen in een volgend kabinet”. En: “Dit zijn belangrijke verkiezingen, kiezen we voor een liberale of voor een sociale oplossing om uit de crisis te komen?

Daarna heeft Emile tomatenijsjes staan uitdelen. Om 15.00 uur ging hij naar de Weijer om nog verschillende interviews te geven voor de nationale en internationale pers. In het centrum bleef het nog lang gezellig druk bij de SP campagne plek. Het was een geweldige dag, en Boxmeer was voor één dag wereldnieuws dankzij onze Emile.

Youtube video 1
Youtube video 2