Steun de SP en help mee!

7 mei 2012

Steun de SP en help mee!

SP BoxmeerAls voorzitter van de afdeling Boxmeer kijk ik vooruit naar de volgende verkiezingen. In 2012 zijn er tweede kamer verkiezingen in september en in 2014 zijn er alweer gemeenteraadsverkiezingen. Nu “onze” Emile het in het land zo goed doet moeten wij daar gebruik van maken. De afdeling heeft bijna 200 leden en een actief kader. We willen dit stevig uitbreiden om zo goed te kunnen starten naar de gemeenteraadsverkiezingen in 2014.

Emile Roemer zal de aftrap doen voor een nieuwe leden wervingsactie de komende maanden. Ook hier hebben we de ondersteuning nodig van de leden van de afdeling. Het is nog fris dat wij de oppositierol innemen en dat gaan we ook aan de burgers vertellen, onder andere door middel van de jaarkrant. Hierin leggen wij de burgers uit waarom we uit het college zijn gestapt. Deze krant gaan we overhandigen aan de deuren in verschillende wijken. En daarbij willen wij tevens trachten mensen te binden aan de SP.

Ook willen we onze (nieuwe) leden vragen onze actieve mensen te ondersteunen zodat we een sterke partij blijven en nog sterker kunnen worden. Dit kan op verschillende manieren bijvoorbeeld door het bezorgen van Tribune, Jaarkrant, Zo-krant, Ouderenkrant en verkiezings-kranten en flyers; Het plakken van en plaatsen van borden in verkiezingstijd; Het mee langs de deuren gaan en in de dorpen staan; Actief meedenken over de onderwerpen die aan de orde komen in bijeenkomsten of raadsvergaderingen; Het plaatsnemen als Bestuurslid, Raadslid, burgerraadslid of in werkgroepen. Hiervoor krijgt u uiteraard ook wat terug zoals o.a. Het deelnemen aan cursussen en het bezoeken van provinciehuis, 2e kamer of het Europees parlement.

Als ik dit allemaal heb opgesomd denk ik dat er nog een heel aantal vergeet, maar als voorzitter die al 40 jaar lid is van deze mooie partij denk ik nog steeds aan de toekomst en dat die dingen die zo belangrijk zijn om dit te blijven doen. In mei en juni gaan we in de gemeente Boxmeer de jaarkrant aanbieden. Hier hebben we nog mensen nodig. Is dit ook iets voor u? Of heeft u vragen of interesse in andere actieve taken binnen de SP Boxmeer? Meld u aan via telefoon 06-29375568 of via e-mail, theoweenink@tomaatnet.nl of boxmeer@sp.nl.

Theo Weenink, Voozitter SP Boxmeer