SP de straat op voor meer fietsenstallingen en tegen armoede!

20 november 2011

SP de straat op voor meer fietsenstallingen en tegen armoede!

Boxmeer – Op zaterdag 19 november was de SP-Boxmeer weer actief in het centrum van Boxmeer.

Voor onze actie om meer fietsenstallingen te krijgen in het centrum van Boxmeer en voor de landelijke actie ARMOEDE WERKT NIET.

Fietsenstallingen

.
Voor wat betreft de fietsenstallingen hebben we goed nieuws! Het college van b&w heeft aangegeven dat er inderdaad een tekort is aan fietsenstallingen en dat er nu geïnventariseerd gaat worden waar er fietsenstallingen bij moeten komen. Onze actie heeft dus al heel snel resultaat opgeleverd. Bij deze willen wij u hartelijk bedanken voor al uw steunbetuigingen en reacties. Blijf ons uw bevindingen toesturen voor een beter fietsenbeleid in Boxmeer en wij houden u op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.

Armoede werkt niet

Ook de SP in Boxmeer steunt de landelijke manifestatie Armoede Werkt Niet, die op 10 december a.s. plaatsvindt in de Brabanthallen te Den Bosch.
Door alle landelijke bezuinigingen op het sociale vlak, komen er steeds meer mensen financieel in de knel of zelfs in de schulden terecht. Voor mensen met een handicap, een beperking of zij die om andere redenen geen kans op betaald werk hebben, dreigt de armoede.
Het niet meer kunnen doen van de dagelijkse boodschappen en het afhankelijk worden van voedselbanken is dan hun realiteit. De rekening van de crisis wordt door dit kabinet echt bij de verkeerde groep mensen neergelegd. De mensen en instellingen die echt wat te verwijten valt worden nauwelijks aangepakt, integendeel, de topsalarissen en de bonussen blijven stijgen. Om duidelijk te maken dat het echt anders moet, gaan we naar de landelijke manifestatie Armoede Werkt Niet op 10 december a.s. in de Brabanthallen te Den Bosch.
Voor meer informatie kunt u terecht op onze website: www.boxmeer.sp.nl

De manifestatie vindt plaats in de Brabanthallen in ’s-Hertogenbosch van 13:00 uur tot 16:00 uur. Vertrek om 11:30 uur vanaf het Weijerplein in Boxmeer. Om uiterlijk
16:30 uur gaan we weer vanaf de Brabanthallen terug naar Boxmeer. We verwachten dan omstreeks 17:30 uur weer in Boxmeer te zijn.
Zorg zelf voor wat te eten en te drinken voor onderweg en/of op locatie.
Wilt u ook mee? Stuur dan uw naam en telefoonnummer naar ons e-mailadres boxmeer@sp.nl, ov.v. Manifestie Armoede Werkt Niet op 10 december 2011