Openbare bijeenkomst BPR met o.a. Emile Roemer

10 oktober 2011

Openbare bijeenkomst BPR met o.a. Emile Roemer

Aanstaande vrijdag organiseert de Burgerparticipatieraad (BPR) gemeente Boxmeer een openbare bijeenkomst onder de titel “Participatie: ook voor U?!” Sprekers op deze bijeenkomst zijn Emile Roemer (SP Fractievoorzitter 2e Kamer), Hannie Penninx-Donkers (Dorpsondersteuning Elsendorp) en Dick Schaap (SP Wethouder gemeente Boxmeer). Deze middag staat onder leiding van Winfried Timmers van Zorgbelang Brabant.

Tijdens deze bijeenkomst kunt u met de gasten in gesprek gaan over onder andere de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) welke nu zo’n 4 jaar in werking is. Het motto hiervan was destijds “Meedoen of Participatie” maar wat is daar van terecht gekomen? En wat is nu de toekomstvisie op de WMO aangezien de ondersteuning middels de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ) de komende jaren overgedragen gaat worden aan de gemeentes en ook onder de WMO zullen vallen.

De bijeenkomst vindt plaats op vrijdag 14 oktober in zaal Riche te Boxmeer. U wordt vanaf 14:00 uur ontvangen met gratis koffie en thee. Aanvang van het officiële programma is om 14:30 uur.