Eigen bijdrage bezoek aan Sigmaringen.

3 september 2011

Eigen bijdrage bezoek aan Sigmaringen.

SP wil eigen bijdrage voor deelnemers bezoek aan Sigmaringen 10-jarig jubileum Jumelage Boxmeer-Sigmaringen.Op 30 september gaat een delegatie uit Boxmeer naar Sigmaringen om het 10 jarig jubileum te vieren van de jumelage tussen Boxmeer en Sigmaringen. De gemeente Boxmeer gaat hiermee in op de uitnodiging van het stadsbestuur van Sigmaringen. Het is ons op dit moment niet bekend welke kosten het stadsbestuur van Sigmaringen voor haar rekening neemt.
SP-raadslid Theo Weenink heeft hierover vragen gesteld aan het college van b&w.De SP is niet tegen dit bezoek, maar vindt dat de kosten zo laag mogelijk gehouden moeten worden.

Wat wil de SP

Wat de SP betreft moet er aan alle deelnemers een eigen bijdrage gevraagd worden, en moet er aan dit gelegenheidsbezoek ook een werkbezoek gekoppeld worden. Dit werkbezoek is speciaal bedoeld voor de deelnemende bestuurders, raadsleden en ambtenaren. Op deze manier wordt het nuttige met het aangename verbonden en het spaart weer een volgend (extra) bezoek uit. Ook zal er het nodige gedaan moeten worden om de reis en verblijfkosten zo laag mogelijk te houden.

Verenigingen die op eigen initiatief naar Sigmaringen afreizen krijgen vaak van de gemeente een eenmalige subsidie variërend van 500 tot 1000 euro als tegemoetkoming in de gemaakte kosten.

Dit bezoek zal zeker duurder uitvallen dan 1000 euro, daarom vragen we de gemeente om het e.e.a. te organiseren met de hand op de knip, zeker in deze tijd van lokale en landelijke bezuinigingen.