Ook in Boxmeer 'werkt armoede niet'

22 november 2010

Ook in Boxmeer 'werkt armoede niet'

De SP Boxmeer heeft afgelopen zaterdag in het winkelcentrum van Boxmeer steunbetuigingskaarten laten invullen door het winkelend publiek voor de landelijke SP-actie 'Armoede werkt niet'. De belangstelling was groot. In korte tijd zijn er 221 kaarten ingevuld. De kaarten gaan naar de SP-fractie in de Tweede kamer ter ondersteuning van SP Tweede Kamerlid Sadet Karabulut. Zij is druk bezig is om deze bezuiniging van tafel te krijgen.

Aanstaande zaterdag 27 november is er in de Brabanthallen in DenBosch een manifestatie om extra aandacht te vragen voor de dreigende ontslagen bij de sociale werkplaatsen als gevolg van de aangekondigde rijksbezuinigingen. Landelijk gaat het om maar liefst dertigduizend arbeidsplaatsen. Voor de gemeente Boxmeer gaat het om enkele tientallen mensen met een WSW-indicatie, die hun baan kwijtraken als deze plannen doorgaan. Zicht op ander werk is er hoogstwaarschijnlijk niet. "De SP vreest dat deze mensen straks in de bijstand terecht komen en door geldgebrek uiteindelijk met armoede en sociaal isolement te maken krijgen", zo laat SP-actievoerster Mariëlla van Wijnen-Heijs weten: "Dat kan en mag niet gebeuren in een rijk land als Nederland. Zolang er rijksgeld is voor superbonussen tot 23 miljoen voor 10 topmensen bij ABN/AMRO, moet er ook geld zijn voor de sociale werkplaatsen", besluit de Boxmeerse.