TV-ploegen volgen Emile Roemer zaterdag in winkelcentrum Boxmeer

1 juni 2010

TV-ploegen volgen Emile Roemer zaterdag in winkelcentrum Boxmeer

Omstreeks half elf aanstaande zaterdagmorgen is landelijk SP-lijsttrekker Emile Roemer uit Sambeek in het winkelcentrum van Boxmeer. Hij wordt op de voet gevolgd door twee tot drie (landelijke) tv-ploegen. Ook de SP-band Spic en Span geeft dan acte de presence, evenals een draaiorgel.

De steun aan de landelijke campagne voor ‘onze’ Emile draait op volle toeren tot 9 juni. Een kleine tienduizend Zo-kranten zijn al in de brievenbussen gestopt in de gemeente Boxmeer, maar ook in omliggende gemeenten. Ook op en om de straten in de gemeente Boxmeer is de SP en Emile zichtbaar aanwezig met de aankondiging va de ‘Grote Schoonmaak’.
Uit de regio komen veel eigen initiatieven om de SP in de schijnwerper te zetten. Zoals op de St. Anthonisweg een grote trailer die met een banner en posters zijn opgeschmuckt, leden die een poster voor het raam willen hebben, scholen die de landelijke verkiezingen aangrijpen om Emile te volgen en in het voortgezet onderwijs de jeugd te laten zien wat er allemaal gebeurt, een BBQ met jeugd enzovoorts.
Al met al een drukke, maar leuke periode en dat allemaal om de SP in zetelaantal verder omhoog te stuwen.
Zie ook www.sp.nl