Praten met jeugd bij een barbeque!

5 juni 2010

Praten met jeugd bij een barbeque!

Op donderdagavond 3 juni werd er door jongerenwerker Lodi Remmen voor de Boxmeerse en Sint Anthonisse jeugd een barbeque. 'Natuurlijk' nam namens de SP Boxmeer raadslid Theo Weenink deel aan deze originele manier om informeel in contact te komen met de jongeren en wel in de nieuwe ruimte bij de sporthal/brandweerkazerne in Sint Anthonis/Ledeacker.

Theo was enthousiast over deze nieuwe insteek naar de jeugd. "Een hele leuke ervaring hoe de jeugd met politiek omgaat. Het zijn maar kleine onderdelen van het totaal programma, waar ze zich voor interesseren. Zo vindt de een studiefinanciering belangrijk en de ander het loon wat hij na zijn studie kan verdienen. Ook werd er gesproken over na je 65 jaar doorwerken. Een ander deel van de jongeren was een spelletje aan het spelen op de playstation. Zij vonden het belangrijker om het spel uit te spelen en vinden politiek minder interessant."
"Wat opviel waren diegenen die mochten stemmen, dat die de stemwijzer hadden gebruikt. Daaruit bleek dat ze politieke partijen geadviseerd kregen die op voor hen belangrijke onderdelen anders dachten. Niettemin was het al met al een geslaagde avond, heerlijk gegeten,en gesprekstof voldoende aanwezig; ook voor de nabije toekomst", aldus SP-raadslid Theo Weenink.