SP wederom in college: ‘Minder draagkrachtigen blijven ontzien en helpen’

9 april 2010

SP wederom in college: ‘Minder draagkrachtigen blijven ontzien en helpen’

8 april 2010 - BOXMEER - De SP maakt voor de derde maal op rij deel uit van de coalitie in Boxmeer en stapt in het college. Om, juist nu, in tijden van crisis, bestuurlijke verantwoordelijkheid te nemen is veel meer dan een spannende uitdaging.

Voor de SP komt het er op aan om óók de komende jaren de Boxmeerse samenleving - ondanks de fikse bezuinigingen - menselijk en sociaal te houden. Dit streven is duidelijk terug te vinden in het coalitieakkoord dat mede tot stand is gebracht door de SP-onderhandelaars Gerard Everink en Bert Moeskops (nu wethouder).

Onderhandelaar Gerard Everink is namens zijn afdeling tevreden over het resultaat:

“Het is een coalitieakkoord waar de SP duidelijk haar drie belangrijkste kernwaarden in terugziet: solidariteit, menswaardigheid en gelijkwaardigheid in terugziet.”
Naast een aantal andere zaken is volgens wethouder Bert Moeskops één algemeen en voor de SP heel belangrijk punt in het akkoord opgenomen: “Het behoort ook tot de kern van ons gedachtegoed, namelijk dat minder draagkrachtige inwoners worden ontzien en hulp en ondersteuning wordt geboden op basis van maatwerk. En, bij aanstaande, noodzakelijke bezuinigingen worden de financieel minder draagkrachtige inwoners ontzien.”

College/fractie
Namens de SP vervolgt Bert Moeskops zijn wethouderschap

(Gerard Everink stopt en gaat weer aan de slag bij zijn oorspronkelijke werkgever, het Maasziekenhuis). De raadsfractie bestaat nu uit Hilly van Neerven-Van Campenhout, Edson Manuel, Theo Weenink en fractievoorzitter Winfried Bosters, die bij de installatie van het college en de behandeling van het coalitieakkoord namens de SP-fractie het nieuwe college veel wijsheid en succes wenste. Voor zijn volledige speech klik HIER.

Coalitiepartners
Aan de nieuwe Boxmeerse coalitie neemt óók voor de derde keer op rij het CDA deel en voor de eerste maal de samenwerkende noordelijke dorpslijsten Beugen, Oeffelt en Rijkevoort. Deze drie zullen op korte termijn fuseren en acteren tot die tijd onder de werknaam ‘Lokaal Onafhankelijke Fracties’(LOF).
Voor het coalitieprogamma 2010-2014 klik HIER