‘Tomatenmars’ SP richting 3 maart gestart in Boxmeer

7 februari 2010

‘Tomatenmars’ SP richting 3 maart gestart in Boxmeer

Op zaterdag 6 februari is de ‘Rode Tomatenmars’ van de SP richting de gemeenteraadsverkiezingen op woensdag 3 maart gestart. Onder leiding van lijsttrekker Bert Moeskops uit Vierlingsbeek nam een twintigtal SP’ers bezit van het pleintje voor de Rabobank in Boxmeer.

Gebaseerd op haar kernwaarden menswaardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit zorgt de SP in Boxmeer al acht jaar voor bestuurlijke rust, sociaal en betaalbaar beleid én de financiën en voorzieningen op orde. “Juist nu met de economisch magere jaren voor de deur wil de SP doorgaan op de ingeslagen weg. En ‘tegen alle Haagse samenwerking in’ Boxmeer een menswaardig en solidair gezicht laten behouden.

Zo liet lijsttrekker Bert Moeskops per megafoon horen. Samen met de top 10 van de SP-kandidatenlijst werden op hoofdlijnen de 10 algemene Speerpunten van de SP opgehangen en werden met het winkelend publiek gesprekken en discussies aangegaan.

CDA de grootste?
De lijsttrekker van de SP had ook een boodschap voor het CDA. “Dat heeft in een persbericht aangekondigd dit keer de grootste partij van Boxmeer te willen worden. Dat lijkt daarmee voor het CDA een doel op zich te worden en neigt naar machtsdenken. Een trekje waar de SP niet van houdt. Maar wij nemen de geworpen handschoen van de christen-democraten graag op. Wij gaan met deze uitdaging de verkiezingsstrijd in en hoe dichterbij wij bij de verkiezingen komen, des te harder gaat bij ons de turbo erop. We zullen wel zien!”, aldus Moeskops.

Overloon
Vanuit Boxmeer trok de ‘Rode Tomatenmars’ naar Overloon.

Dat dorp werd in twee uur tijd vrijwel helemaal voorzien van de verkiezingskrant van de SP. De andere dorpen krijgen de komende weken ook (folder)bezoek van de SP Boxmeer.

Voor het volledige verkiezingsprogramma van de SP Boxmeer klik hier.