Krachtig centraal slot campagne

28 februari 2010

Krachtig centraal slot campagne

Boxmeer – De SP-Boxmeer heeft op zaterdag 27 februari voor de gemeente Boxmeer in het Boxmeerse winkelcentrum traditiegetrouw een krachtig centraal slot geknoopt aan haar campagne. De campagne zal overigens in de omliggende dorpen nog doorlopen tot woensdag 3 maart; de dag van de verkiezingen. SP-actievelingen, joekskapel Femmes Kabaal en de nodige sponsjes, ballonnen en flyers maakten er een waar verkiezingsfeest van. De SP kwam 's morgensvroeg als eerste, bouwde een feestje en bleef als laatste tot het einde!

Theo Weenink, campagneleider van de afdeling was zeer tevreden, naar zijn mening was het “echt weer een heerlijke feestelijke verkiezingsdag, onder de mensen en met de mensen, wat wil je nog meer!”.
Ria Crützen, voorzitter van de afdeling was aangenaam verrast dat in een paar uur tijd vijftienhonderd sponsjes en ruim vierhonderd ballonnen uitgedeeld waren aan het winkelend publiek. “We waren door onze voorraad heen voordat we er erg in hadden. De mensen waren positief (vooral toen Femmes Kabaal ging spelen) en tijdens het uitdelen hebben we veel goede gesprekken gevoerd met de voorbijgangers.”

Lijsttrekker Bert Moeskops heeft aan deze dag ook een goed gevoel overgehouden, “mensen geven aan dat ze veel waarde hechten aan een sociaal en eerlijk bestuur”. Dat sluit volgens de lijsttrekker goed aan bij het SP beleid dat gericht is op solidariteit, menswaardigheid en gelijkwaardigheid.
In de week voorafgaand aan deze laatste grote campagnedag is de SP actief geweest in de wijken Boxmeer Noord en Luneven, waar de SP-verkiezingskrant huis aan huis, persoonlijk overhandigd is aan de mensen. Theo Weenink is trots op dit resultaat, “we zijn een actieve club mensen die zich met veel bezieling inzetten voor de gewone man, en dat is hard nodig, juist nú in deze tijd van bezuinigingen.”

Ook de bestuurlijke rust die de SP gebracht heeft en het feit dat we al acht jaar lang de financiën op orde houden wordt gewaardeerd.
“Laten we hopen dat veel mensen gaan stemmen op 3 maart, pas dan kunnen we stellen dat we het als politieke partijen echt goed gedaan hebben.” Zo besluit Bert Moeskops.