Rijkevoort wil nieuwe Spar-woningbouw

11 oktober 2009

Rijkevoort wil nieuwe Spar-woningbouw

Om de landelijke Ouderenkrant en de eigen lokale jaarkrant te verspreiden trok de SP Boxmeer op zaterdag 10 oktober er op uit.

Eerst naar Rijkevoort en aansluitend naar Beugen met haar SP Caravantour. Wethouders, raadsleden en overige actieve leden waren daar een luisterend oor voor de inwoners en nodigden ook in die dorpen ouderen uit voor een gratis verzorgde busreis met de SP Boxmeer naar de Tweede Kamer in Den Haag op vrijdag 4 december. Daar worden zij rondgeleid door ‘ons’ Kamerlid Emile Roemer uit Sambeek. Voor aanmelding: zie bericht hieronder

Rijkevoort/Beugen

Zowel in Rijkevoort als Beugen werden de Boxmeerse SP’ers enthousiast ontvangen. Staand bij de Spar in Rijkevoort waren de SP’ers getuigen van de verkeersdruk waaronder Rijkevoort op dit moment gebukt gaat vanwege wegwerkzaamheden in buurgemeente Sint Anthonis. Hier is helaas weinig aan te doen. Overigens aansluitend op het werk in Sint Anthonis zal de doorgaande weg in Rijkevoort verkeersveiliger worden gemaakt. Inclusief de daar naartoe leidende wegen vanuit het buitengebied. Een eindvoorstel van de gemeente daartoe wordt op dit moment beoordeeld door de verkeerswerkgroep van de dorpsraad. Daarna volgt een presentatie aan de inwoners tijdens een openbare vergadering van de dorpsraad.

Nieuwe Spar-woningbouw?

Bij de Spar werd de SP zowel door de eigenaar als de klanten nadrukkelijk gewezen op de uitblijvende bouw van een nieuwe winkel inclusief woningbouw op die locatie. Zeven jaar praten heeft nog geen concrete actie opgeleverd. Een teleurstelling voor Rijkevoort. In verband met de crisis lijkt woningcorporatie Mooiland-Maasland niet meer hard aan dit project te (willen) trekken. De SP zal nog eens in deze materie duiken.

* De raadsleden Hilly van Neerven en Edson Manuel (links) en SP-wethouder Gerard Everink gingen bij de Spar in Rijkevoort in gesprek met de inwoners.

* SP-wethouder Bert Moeskops en raadslid Edson Manuel (rechts) gingen op verzoek van deze ouderen uit Rijkevoort samen op de foto.