SP enige winnaar in gemeente Boxmeer

7 juni 2009

SP enige winnaar in gemeente Boxmeer

Overige landelijke partijen uit raad leveren Europese stemmen in

Ten opzichte van de vorige Europese verkiezingen in 2004 is de SP in Boxmeer met ruim driehonderd stemmen (4,4 procent) naar 1226 stemmen gestegen (10,1 Procent). De SP Boxmeer is daarmee de enige landelijke partij in de Boxmeerse gemeenteraad die winst behaalde afgelopen donderdag. Bovendien wijkt Boxmeer daarmee zeer positief af van het landelijk goede SP-resultaat (een lichte stijging).

Overige landelijke uit raad leveren stemmen in

SP enige winnaar in gemeente Boxmeer.Ten opzichte van de vorige Europese verkiezingen in 2004 is de SP in Boxmeer met ruim driehonderd stemmen (4,4 procent) naar 1226 stemmen gestegen (10,1 Procent).

De VVD zakte met bijna 200 naar 828 stemmen en het CDA leverde zo’n 400 stemmen in (35%).

Schaminée tevreden

“Mensen hebben gezocht en mij gevonden.”

Lokale SP-kandidaat Stephan Schaminée (12e op de SP-lijst) behaalde op persoonlijke titel in ieder geval 437 stemmen, maar daar komen er waarschijnlijk nog een eens 49 bij, 486. Nog even ‘waarschijnlijk’’omdat er vrijwel zeker een fout is gemaakt bij de telling van één van de stembureaus. Daarbij zijn mogelijk voorkeurstemmen van hem bij een andere SP-kandidaat geteld. “Hoe het ook zij, ik ben zeer in mijn nopjes met dat resultaat, want mensen moeten je op het stembiljet toch even zoeken als je niet op 1 staat. Ze hebben gezocht en gevonden. Da’s mooi en leuk”, aldus een tevreden Schaminée.

Verder wortelen

SP-voorman en wethouder Bert Moeskops uit Boxmeer is
Blij met de SP-winst in Boxmeer. “Dat wij lokaal sterk zijn weten we. Daar is, wordt en blijft hard voor worden gewerkt door onze mensen; in én buiten de raad

“SP wortelt zich steeds dieper in Boxmeer.”

.

Dit biedt een mooi perspectief voor de aanstaande raadsverkiezingen in maart. Behalve lokaal weet de kiezer in Boxmeer ons voortaan ook steeds meer bij andere verkiezingen te vinden. Dat duidt erop dat de partij zich steeds meer in Bomeer wortelt onder de mensen. Die verdienste mogen alle Boxmeerse SP’ers op hun conto schrijven. Ik kan ze daarvoor alleen maar een groot compliment maken. Bij deze dus. En wat mij betreft op naar de raadsverkiezingen. Daar moeten we straks onze lokale inzet en prestaties ook lokaal weer zien te verzilveren.”