Actie SP in Hollesteeg 2 slaat aan, meer dan 50 reacties.

30 maart 2009

Actie SP in Hollesteeg 2 slaat aan, meer dan 50 reacties.

SP houdt grote enquête onder huurders van Mooiland Maasland

Boxmeer – De SP-Boxmeer heeft 21 maart jl. een enquête gehouden onder alle 151 huurders in de wijk Hollesteeg 2 in Boxmeer. De SP wil graag weten hoe het gesteld is met het groot onderhoud aan de huurwoningen in deze wijk. Tijdens het rondbrengen van de landelijke SP-krant (de ZO-krant), einde vorig jaar vernamen we dat er klachten waren over het uitblijven van de het groot onderhoud. Bij meerdere huishoudens was het groot onderhoud al ruim 7 jaar geleden schriftelijk toegezegd, maar nog steeds niet uitgevoerd. Reden voor de SP om een onderzoek uit te voeren bij alle huurders in de wijk.

SP-Voorzitster Ria Crützen en SP-raadslid Theo Weenink hebben de actie voorbereid.

Weenink “Eind vorig jaar hebben we samen met het SP-tweede kamerlid Sadet Karabulut de ZO-krant huis-aan-huis afgegeven in de wijk Hollesteeg 2, waar we van een aantal bewoners klachten te horen kregen over het uitblijven van het groot onderhoud”. Het bleek dat zelfs in een enkel geval het groot onderhoud al bijna 10 jaar op zich laat wachten. De SP heeft daarop besloten om bij alle huurwoningen in deze wijk na te gaan bij hoeveel huishoudens dit probleem zich eveneens voordoet.

Veel reacties

SP-voorzitster Crützen “het aantal reacties is overweldigend, binnen een week hebben we al 50 van de 151 formulieren ingevuld terug ontvangen.” “Een eerste inventarisatie laat zien dat de meeste klachten betrekking hebben op het uitblijven van het groot onderhoud aan WC- en doucheruimte, daarnaast zijn er vragen over het opknappen van de daken en het vervangen van oude keukenblokken.”

Rommel op straat
Niet alle klachten gaan over het huurhuis. Volgens Weenink zijn enkele klachten ook bestemd voor de gemeente, “Bijvoorbeeld rommel op straat of hondepoep op het trottoir zijn heikele onderwerpen, iets waar Mooiland Maasland weinig aan kan doen.”

Vervolg
De SP zal alle klachten, vragen en opmerkingen bundelen in een overzicht en vervolgens bespreken met de wooncorporatie en de gemeente.
“Zodra we antwoorden hebben ontvangen op onze vragen, gaan we terug de wijk in.” zo besluit Crützen.