SP-busreis naar Den Haag

6 februari 2009

SP-busreis naar Den Haag

Busreis ouderen naar Binnenhof Den Haag zeer geslaagd!

Afgelopen vrijdag 16 januari was het zover: Een busvol ouderen toog naar het Binnenhof in Den Haag om daar o.l.v. ons 2e Kamerlid Emile Roemer in een notendop kennis te maken met het reilen en zeilen van de 2e Kamer.

Dit uitstapje hebben wij als SP Boxmeer in het kader van de ouderendag 2008 (1 oktober jl.) gratis aangeboden aan de Boxmeerse senioren. De animo was zeer groot: Binnen no time was de bus vol geboekt.

De busreis verliep voorspoedig

en na een gezellige stop voor een heerlijk kopje koffie, en een grondige veiligheidscontrole werden we in Den Haag gastvrij ontvangen door medewerkers van de SP-fractie, met koffie, thee en broodjes.

Daarna kregen we een introductiefilm te zien over wat er allemaal gebeurt in de 2e Kamer tussen 2 verkiezingen in. Vervolgens werden we rondgeleid door het 2e Kamergebouw. We kwamen in zalen, gangen en werkkamers die doorgaans niet toegankelijk zijn voor het publiek. Ook vernamen we uitgebreid over de geschiedenis van de gebouwen en zalen. Tot slot konden er vragen gesteld worden, die door Emile enthousiast beantwoord werden.

Iedereen was het er over eens: Het was zeer de moeite waard!!! We kunnen terugkijken op een zeer geslaagde dag.

Ria Crützen
Afdelingsvoorzitter SP Boxmeer