Bus SP weer op weg naar Brussel

1 april 2008

Bus SP weer op weg naar Brussel

europees parlement
opsommingVanwege het enorme succes vorig jaar november zet de SP Boxmeer, nu samen met de SP-werkgroep van Gennep, wederom met een bus koers naar het europarlement in Brussel. Op woensdag 4 juni kunnen behalve leden ook sympathisanten mee.

De Boxmeerse SP-voorzitter Ria Crützen: “In november 2007 waren wij ook al een keer te gast in Brussel. Dat bezoek is iedereen goed bevallen. Vandaar dat we opnieuw leden en sympathisanten in de gelegenheid willen stellen met ons richting Brussel te reizen. De deelnemers maken kennis met een (of beide) SP-europarlementariërs, die wat over hun werk zullen vertellen.”
Op die dag staat ook een vergadering van het Europese parlement op de agenda. “Als het even meezit, is er gelegenheid om op de publieke tribune dit parlement ook werkelijk in actie te zien.”
Het bezoek staat onder leiding van een fractiemedewerker, die ook toelicht hoe het parlement werkt. Als het weer en de tijd het toelaten, wordt een korte wandeling gemaakt langs de gebouwen van het Europese Parlement. Hierbij wordt ook de verhouding tussen de verschillende instellingen uitgelegd. Zoals het programma er nu uitziet, is er ook nog gelegenheid om op eigen initiatief iets te ondernemen. Inclusief een eenvoudige lunch kost de reis slechts tien euro.
Voor nadere informatie en/of aanmelden (tot 28 april) kunt u terecht bij Ria Crützen, tel. 0485-573062 / 06-40604675 of per mail mhqcrutz@tomaatnet.nl

Bezoek provincie
Er staat ook nog een andere, niet zo verre SP-busreis op stapel en wel naar ’s-Hertogenbosch. Na bezoeken aan de Tweede Kamer in Den Haag en het Europees Parlement in Brussel wil de SP Boxmeer mensen ook wel eens het functioneren van de Provinciale Staten van nabij laten meemaken. Over deze reis volgt te zijner tijd nadere informatie.